10.07.2012

Septembers Glossybox

Glossybox är en prenumerationstjänst där du varje månad får hem en låda med fem produkter (fullstora eller provstorlekar) för 139 kr i månaden, inklusive frakt. För att börja prenumerera på tjänsten går man in på deras hemsida, gör ett litet profiltest och sedan är det klart. Det är ingen uppsägningstid på prenumerationen, så skulle du inte vara nöjd är det bara att säga upp den.

Septembers Glossybox heter Autumn Care och innehåller produkter som ska vara bra för olika delar av kroppen nu när hösten har kommit och det börjar bli kallt ute. Till skillnad mot de andra månadernas boxar så är den här boxen beige istället för rosa. Överlag så är jag faktiskt mer nöjd med den här månadens box än vad jag var med förra månadens Glossybox.


Photobucket

Photobucket

Septembers Glossybox innehöll:

1. Cowshed Cow Pat Moisturising Hand Creme (provstorlek, 250 kr/300 ml)
 Innehåller grapefruktolja och koriander, känns väldigt lätt och sjunker in hyfsat snabbt i huden (~5-10 minuter). Kan inte riktigt sätta fingret på vad den doftar (kanske grapefrukt och koriander?), men det känns som en väldigt "vuxen" doft. Kommer bli intressant att testa den här, i och med att mina händer alltid blir torra och fulla med småsår under hösten och vintern.

2. Figs & Rogue 100% Natural Organic Balm (fullstor, 65 kr/8 ml)
En produkt som passar för både händer, läppar och diverse torra fläckar. Ska endast innehålla naturliga ingredienser. Jag fick den i doften/smaken Cherry & Vanilla, men jag vet inte om jag tycker den doftar/smakar så mycket vanilj och körsbär.

3. Anatomicals Don't Just Clean It Woman, Scrub it (provstorlek, 79 kr/200 ml)
En kroppsskrubb som ska lukta melon och innehåller malda valnötsskal som skrubbkorn. Provade den lite på handryggen tidigare och okej, den gör säkert sitt jobb, men för mig som föredrar rivigare skrubbar i stil med Lush's Sea Salt för min kropp kändes den lite smått mesig. Men jag kommer testa den trots allt.

4. Balance Me Pure Skin Face Wash (provstorlek, 199 kr/125 ml)
En ansiktsrengöring för normal till kombinerad hud som innehåller essentiella oljor från grapefrukt och petitgrain. Det här är nog den enda produkten i månadens box som jag faktiskt känner mig skeptisk till, och enda anledningen till varför jag känner mig skeptisk till den är för att den inte är gjord för min hudtyp.

5. Depend nagellack nr. 228 (fullstor, 25 kr/5 ml)
Hade lite blandade känslor till att det var ett nagellack från Depend med i boxen, speciellt till färgen. Jag brukar inte vara den som gillar ljusblåa nagellack, eller ljusblått något egentligen. Kommer prova den, om jag inte gillar färgen så har min kära sambo lovat mig att jag får måla hans ena stortånagel med det lacket, för han tyckte färgen såg fin ut.

No comments:

Post a Comment