9.14.2012

The Body Shop Spiced Pumpkin & Green Apple

Photobucket

Fick ju med mig två tvålar från The Body Shops sommarrea (eeeevigheter sedan, haha): Spiced Pumpkin och Green Apple. Har nu använt dem ett tag och kan säga vad jag tycker om dem.

Green Apple
Luktar som tvålar som ska lukta som gröna äpplen brukar göra, vilket är lite på gott och ont för mig personligen. Jag tycker att de flesta sådana tvålar luktar som om de skulle vara gjorda för små barn, men de luktar ju trots det gott. Tvålen gör det den ska, vilket är att göra en ren. Den löddrar inte om man inte använder den i en tvättblomma eller liknande. Tycker inte att den är uttorkande på mig.

Spiced Pumkpkin
Jag vill börja med att säga att jag hatar The Body Shop. Jag verkligen, innerligen, hatar dem. Och varför hatar jag dem? För att jag älskar den här tvålen, och den är Special Edition. Den luktar som en lite söt, lite kryddig pumpapaj, och jag älskar den. Tyvärr tycker jag inte att doften sitter kvar särskilt länge på huden. Som tvål är den ganska precis som Green Apple: Den gör det den ska, löddrar inte om man inte använder den tillsammans med en tvättblomma eller liknande och är inte uttorkande (på mig åtminstone). Men det är inte okej att göra den till en Special Edition-tvål. INTE okej.

No comments:

Post a Comment