6.24.2013

L'Occitane 20% Shea Butter Dry Skin hand cream

 photo IMGP4872-_zps50e15eb6.jpg

Jag hatar att ha torra händer. Hatar det, ingen överdrift. När jag jobbade som receptionist höll jag på mycket med vatten (torka av bord, allmänna ytor, osv), och hade därmed alltid otroligt torra händer. Nu när jag inte jobbar som receptionist längre utan mest är hemma har jag fortfarande torra händer, för jag fick minsann ingen paus från att hålla på mycket med vatten. Jag har helt enkelt mer eller mindre kroniskt torra händer. Det var nog därför jag köpte 20% Shea Butter Dry Skin hand cream när jag "shoppade loss" inne på tax free-butiken när jag åkte hem från Finland.

Vad tycker jag då?

Den sjunker garanterat in snabbt utan att lämna någon oljig hinna på händerna, jag kan återgå till vad jag nu höll på med utan att behöva oroa mig för att få handkräm på papper eller tangentbord. Handkrämen har en lätt doft av något, jag vill skriva lavender men är inte hundra på det. Hur som helst är doften väldigt diskret, du får hålla upp händerna till ansiktet för att kunna känna den.

Jag tycker att mina händer definitivt har blivit bättre sen jag började använda handkrämen. Jag smörjer in händerna så ofta som det behövs (i princip efter varje gång som jag hållit på med vatten), och tycker att den håller mina händer mjuka och fria från torrsprickor.

Skulle jag köpa den igen? Mest troligt.

Var?: Bland annat Beauty Planet och L'Occitane.se
Pris? Från 75SEK för 30ml.

In English:

I hate having dry hands. Really, really hate it. When I used to work as a receptionist I was always doing something that involved water and getting my hands wet, and therefore I always had really dry hands. Now that I don't work as a receptionist any more, and spend most of my time at home, I haven't gotten away from dealing with water. So my hands are still really dry. That is probably the reason why I bought L'Occitane's 20% Shea Butter Dry Skin hand cream when I was shopping in the tax free on my way home from Finland.

So, what is my opinion?

It sinks into the skin fast without leaving any oily residue on the skin, so you don't have to worry about hand cream getting on some papers or on your laptop. The hand cream has a very light scent, of what I'm not really sure but I want to say lavender. Anyway, the scent is really discrete and you can only smell it if you have your hands in front of your face.

In my opinion, my hands have gotten better since I started using this hand cream. I use it as often as I need (which is right after I've done something that has to do with water, like washing the dishes or my hands), and I think that it keeps my hands moisturised and free from dry cracks.

Would I buy it again? Most likely.

Where? L'Occitane UK and L'Occitane US, among others.
Price? From £8/$12 for the 30ml version.

No comments:

Post a Comment