10.16.2012

H&M nail polish "Antique Gold"

Photobucket

Var inne på H&M en sväng igår. Jag skulle egentligen inte köpa något annat än kläder, speciellt inga nya nagellack eller annat smink, men när jag stod där i kassakön så såg jag något glittra så förföriskt... Jag var tvungen att ta med mig den hem. För 19.50kr blev H&Ms nagellack i Antique Gold mitt, jag blev otroligt lycklig och min sambo bara suckade åt mig när jag mötte upp honom lite senare.

Namnet är verkligen spot on, för den har en grönguldig färg - antikt guld. Tyvärr så är den ensam lite mneh på nageln. Nedan har jag målat fyra lager för att få en bra täckning utan några synliga nagellinjer, men det är först när man har den ovanpå ett mörkt nagellack som den kommer till sin rätta och blir mest lik innehållet i flaskan.


Photobucket
Fyra lager "Antique Gold"



Photobucket
"Antique Gold" ovanpå ett svart nagellack

Som sagt så tycker jag att den var ganska intetsägande på egen hand, och det krävdes många lager innan den blev nog täckande för min smak. Bäst gör den sig ovanpå ett mörkt nagellack. Men för 19.50kr så är den helt klart värt det. Sugen på den? Spring till H&M och köp!

No comments:

Post a Comment