9.11.2012

Det tog slut: Augusti

Det tog slut en hel del saker under augusti, vilket jag känner mig väldigt stolt över! I vanliga fall är jag otroligt dålig på att använda upp saker om det inte är något som jag använder dagligen.


Photobucket

Yves Rocher Pure Calmille mild peeling
En ansiktspeeling som jag inte riktigt vet vad jag tycker om egentligen. Den ska vara för alla hudtyper, men jag tycker att min hud blir alldeles för uttorkad av den - till den grad att om jag inte smörjer in mitt ansikte direkt (och då menar jag direkt) efter att jag har använt den börjar huden strama och klia, vilket kan vara jobbigt då jag oftast har använt den när jag har duschat. Pojkvännen, som också har torr hud, har upplevt samma sak. Kanske något för normal/fet/kombinerad hud?
Kommer jag köpa igen?: Mest troligt inte.

Rexona shower fresh deodorant
En liten minideodorant som jag fick när det stod några och delade ut sådana utanför Universitetets tunnelbanestation. Funkade riktigt bra, luktade gott och så men jag gillar inte riktigt att det är en sprejflaska.
Kommer jag att köpa igen?: Köpte inte den den här gången, men... Nej. Den var bra men sprejflaskan var en riktig turn off.

Lush Ocean Salt facial scrub
Lush marknadsför den som en ansiktsskrubb, men jag är av övertygelsen att om du inte har fet eller väldigt tålig hud i ansiktet: Snälla, använd den inte i ansiktet. Saltkornen är stora och riviga, känns för mycket i ansiktet, och den svider både på mig och pojkvännen om den används på just ansiktet. Men som kroppsskrubb är den enligt mig gudomlig. Den gör det den ska med bravur och luktar gott. Saltkornen känns lagom riviga på kroppen.
Kommer jag att köpa igen?: Ja. Ja, ja, ja, JA.

Sebastian Light schampo + balsam
En serie med schampo och balsam som jag använt i något år nu. De gör sitt jobb bra, håret blir rent, balsamet gör att håret blir mjukt.
Kommer jag att köpa igen?: Mest troligt, ja. Den kommer nog behålla sin plats som mitt "go to"-schampo och balsam, men just nu känner jag mig redo att prova något nytt.

Aussie 3 Minute Miracle deep treatment
Köpte den när jag precis hade börjat bleka håret från rött, och jag kan säga att den har verkligen varit superbra! Har den i håret i cirka 5 minuter innan jag använder mitt balsam, och håret blir supermjukt och lätthanterligt.
Kommer jag att köpa igen? Ja.

Lumene Sensitive Touch Cleansing Emulsion
Används dagligen. Rengör ansiktet utan att torka ut min hy eller irritera den, och får det rent.
Kommer jag att köpa igen?: Ja.

Schwarzkopf Osis+ Dust it
Volymgivande puder som använts lite då och då. Fungerar väldigt bra, tycker bara att den är lite jobbig att dosera i håret. Lämnar ett lite vitt lager som syns även på blont hår, men det går lätt att borsta ut.
Kommer jag att köpa igen?: Kanske.

No comments:

Post a Comment