9.09.2012

Augustis Glossybox

Japp, även jag har hoppat på "the Glossybox bandwagon".

Glossybox är en prenumerationstjänst där du varje månad får hem en låda med fem produkter (fullstora eller provstorlekar) för 139 kr i månaden, inklusive frakt. För att börja prenumerera på tjänsten går man in på deras hemsida, gör ett litet profiltest och sedan är det klart. Det är ingen uppsägningstid på prenumerationen, så skulle du inte vara nöjd är det bara att säga upp den.

Månadens Glossybox heter Minimalist Beauty, och ska innehålla produkter som fokuserar mer på ens naturliga skönhet, med fokus på läppar och foundation. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den här boxen, åtminstone två (eventuellt tre) produkter skulle jag kunna tänka mig att använda, men resten... Ptja.

Photobucket

Augustis Glossybox innehöll:

1. Maxfactor Facefinity All Day Flawless 3 in 1 Foundation (fullstor, 160 kr/25 ml, lanseras i slutet av september).
Ska vara en primer, foundation och concealer i ett, ska varken innehålla oljor eller parabener, har SPF 20, ska inte täppa till porer och ska passa alla hudtyper. Ska jag vara ärlig? Jag sket totalt i att prova den. Färgen jag fick var på tok för mörk för mig, med cirka 5 nyanser eller så. För mörk och för beige. Vad är det för mening med att fylla i en profil som ska hjälpa dem att ta fram produkter som kan passa kunden, om de sedan skiter i profilen?

2. Byebra Brösttejp (orginalförpackning, 249 kr/st)
Ännu en grej jag inte provat. Varför? Fel storlek. Jag har ingen användning av den. Varför skicka med en brösttejp när ni inte vet vad för kupstorlek mottagaren har? Varför, Glossybox, varför?

3. Jelly Pong Pong lip frosting "Irish Cream Pavlova" (fullstor, 129 kr/15 ml)
Här har vi något som jag faktiskt älskade! Mjuk och skön på läpparna, luktar gott och ger en jättefin rosa färg. Enda minuset är förpackningen, men det förlåter jag den för.

4. Weleda Sea Buckthorn body lotion (provstorlek, ca 199 kr/200 ml)
Luktar gott men vet inte vad jag tycker mer om den. Är ungefär världssämst på att använda body lotions, så har inte riktigt kommit ihåg att använda den.

5. Glossybox lipstick "Glossy Pink" (fullstor)
Glossybox egna läppstift i en hyfsat fin rosa färg. Har inte provat hållbarheten på den än, vet bara att den luktar lite leraktigt(?) som vissa läppstift kan göra, och är inte sådär superskön att ha på läpparna (men vilket läppstift är det?). Tycker väl inte direkt om att de smyger ner sina egna produkter i lådorna. Okej om det hade varit som en extragrej utöver de fem sakerna man ska få, men en av de fem sakerna? Nej, inte okej.

No comments:

Post a Comment