3.21.2012

How to: Winged eyeliner

Har en vän som för ett tag sedan uttryckte en önskan om att få veta hur jag får till min standard-eyeliner. Eftersom jag är en väldigt snäll vän, så får hon (och alla andra) nu veta det!

I've got a friend that asked me how I do my standard eyeliner. Since I'm the best friend one could ever have (hrm :D), I'm going to show all of you how to do it!


Först och främst så kommer ni behöva en eyeliner av något slag, helst gel, men flytande går bra det med. Jag använder MAC's fluidline i färgen "Blacktrack" och MAC's eyelinerpensel nr 210.

First of all, you're going to need some sort of eyeliner, preferably geleyeliner, but liquid works fine as well. I'm using MAC's fluidline in "Blacktrack", and a MAC 210 brush.


Jag börjar med att måla en linje ungefär en fjärdedel in från ögats inre vrå.

I start off by drawing a line about a quarter from the inner corner.


Sen målar jag en linje för att veta var vingen kommer vara.

Then I draw a line from de outer corner so that I know where the wing's going to be.


Sen målar jag en linje från stödlinjens kant, till linjen som jag målade först så det blir som en triangel.

Then I draw a line from the line I just created, to the first line I made, creating a "triangle".


Fyll i "triangeln" och fyll i den inre ögonvrån.

Fill in the "triangle", and fill in the inner corner where we didn't draw a line in the beginning.

På med mascara och sen är det klart!

Put on some mascara, and then we're done!

2 comments: