2.13.2012

My skincare routine: Face care




Här har ni produkterna som har i uppdrag att ta hand om min hud på en daglig basis!

Here you have the products that are part of my daily skincare routine! 

Lumene Sensitive Touch Cleansing Emulsion
En rengöringemulsion som jag använder både morgon och kväll. Min hud känns inte torr och stram efter att jag har använt den, vilket är ett stort plus! Luktar inget särskilt. Kostar 89kr/150ml på Kicks.se

A cleansing emulsion that I use both morning and night. My skin doesn't feel dry or tight after using this, which is a great plus! Doesn't really smell of anything. Sadly I don't know where you can find it internationally.

Lush Eau Roma Water
Ett uppfriskande ansiktsvatten som jag använder efter Lumene Sensitive Touch Cleansing Emulsion, både morgon och kväll. Doftar lite lätt av rosor, lukten försvinner dock väldigt fort så det är inget som stör. Kostar 119kr/250g hos Lush.

A refreshing toner that I use both in the morning and at night, after I've used Lumene Sensitive Touch Cleansing Emulsion. It does smell a little of roses, but the smell goes away rather quickly. Costs £7.00/250g at Lush UK or $19.95/8.4oz at Lush USA.

Lush Celestial
Min favorit bland ansiktskrämer! Luktar svagt av mandel och vanilj, återfuktar bra och sjunker fort in i huden. Kostar 179kr/45g hos Lush.

My favourite moisturiser in the whole wide world! Smells a bit of almond and vanilla, rehydrates the skin pretty well and sinks into the skin quickly. Costs £11.50/45g at Lush UK or $23.95/1.5oz at Lush USA.

Lumene Waterproof Eye Makeup Remover
Sminkborttagning som jag använder på kvällen när jag ska tvätta bort ögonsminket. Svider inte i ögonen och gör ett bra jobb med att få bort även den mest vattenfasta mascaran! Lämnar dock en liten hinna över huden, men den försvinner när man sköljer ansiktet med vatten. Kostar 85kr/100ml hos Kicks.se.

A makeup remover that I use at night when I'm taking off my eye makeup. It doesn't sting in your eyes and it does a good job at removing even the most waterproof mascara! It does leave some sort of a layer on your skin, but it goes away when you rinse your face. Sadly I don't know where you can find it internationally.


Lush Grease Lightning
De dagarna då jag har finnar brukar jag använda Grease Lightning från Lush. Den tar inte direkt bort finnen på en gång, men jag tycker att den lugnar själva finnen lite och skyndar på läkningsprocessen. Grease Lightning är en klar gel som du baddar på finnen och jag använder den oftast efter att jag har tvättat bort sminket på kvällen. Finns hos Lush för 99kr/45g.

On those days that I have a bit of a breakout I use Lush's Grease Lightning. It doesn't take away the breakout right away, but I find that it does soothe the breakout and makes the healing process go a bit faster. Grease Lightning is a clear gel that you dab on the breakout, and I usually use it after I've washed off my makeup in the evening. You can find it at Lush UK for £5.65/45g or at Lush USA for $12.95/1.5oz.

No comments:

Post a Comment