2.12.2012

My lip care routine

Såhär tar jag hand om mina läppar!

This is how I take care of my lips!





Lush Pow Wow Lip Scrub
Jag börjar med att skrubba läpparna med en läppskrubb från Lush. Den jag använder just nu är en av deras julprodukter och går tyvärr inte att få tag i butik längre (om vi håller tummarna så kanske den kommer tillbaka nästa jul!). Pow Wow luktar lite lime-aktigt och är lite roligare än deras andra läppskrubbar eftersom den börjar smälla lite smått när den blir blöt. Visserligen så är den lite bökigare att använda än deras andra läppskrubbar, men man får fortfarande ett bra resultat med den. Lush ordinarie utbud av läppskrubbar kostar 89kr/25g och finns hos Lush.

I start with scrubbing my lips with one of Lush's lip scrubs. The scrub I am using for the moment is one of the products that they released this christmas, and is not available at the moment (but if we keep our fingers crossed, they might bring it back next christmas!). Pow Wow smells kind of like lime, and it is funnier than the other lip scrubs from Lush because it cracks and pops when wet (like pop rocks!). Pow Wow is a bit more difficult to use in comparison to Lush's other lip scrubs, but it still gives great results. Lush Lip Scrubs costs £4.95 at Lush UK or $8.95/0.9oz. at Lush USA.

Lush Whipstick Lip Balm
Efter att ha skrubbat läpparna smörjer jag in dem med Lush Whipstick Lip Balm. Den både luktar och smakar lite av choklad enligt mig, och är svår att inte slicka av läpparna, haha! Klarar man av att inte slicka bort den från läpparna så är den riktigt återfuktande. Finns hos Lush och kostar 89kr/10g.

After I've scrubbed my lips I put some of Lush Whipstick Lip Balm on my lips. It both smells and tastes like chocolate, and it's hard not to lick it off your lips, haha! If you do manage not to lick it off your lips then it's really moisturising. You can find it at Lush UK for £5.25/10g or at Lush USA for $6.95/0.3oz.

No comments:

Post a Comment