11.03.2012

Oktobers Glossybox

Glossybox är en prenumerationstjänst där du varje månad får hem en låda med fem produkter (fullstora eller provstorlekar) för 139 kr i månaden, inklusive frakt. För att börja prenumerera på tjänsten går man in på deras hemsida, gör ett litet profiltest och sedan är det klart. Det är ingen uppsägningstid på prenumerationen, så skulle du inte vara nöjd är det bara att säga upp den.

Och där försvann ytterligare en månad. I oktobers Glossybox har man valt att lyfta fram geishan, jag ser inte riktigt hur de tänkte där men det här är faktiskt den boxen som har tilltalat mig mest.


Photobucket

Oktobers Glossybox innehöll:

1. Love & Toast showergel "Persimmon Plum" (fullstor, 99 kr/242 ml)
Doftar persika, jag älskar den och sambon verkar inte alls gilla lukten av den. Ej djurtestad, inga animaliska ingredienser och fri från parabener, sulfater, mineralolja, syntetiska färgämnen, med mera. Är jag konstig som ser fram emot att testa en tvål?

2. Lenson Adore - färgade månadslinser "Dare Violet" (originalprodukt, 279 kr/ask)
Jag blev faktiskt, ärligt talat, jävligt glatt överraskad när jag hittade ett paket linser med tillhörande linsvätska och linsetui. Varför? För jag har gått länge och varit lite småsugen på att testa färgade linser. "Dare" ska förstärka ögats naturliga färg och ha en förstorande effekt. Vi får se när jag vågar peta in dem i mina ögon, jag som aldrig använt linser.

3. Nails Inc. Nail polish "Tate" (provstorlek, 159 kr/10 ml)
En fin klarröd nyans som faktiskt känns lite "meh", men bara för att jag redan har flera andra nagellack i liknande färger. Men ska testa ändå!

4. Brilliant Smile WhiteningEVO Mouthrinse (provstorlek, 198 kr/250 ml)
Vet inte riktigt vad jag tycker om den här. Fick i en tidigare Glossybox med en tandkräm från samma märke, och jag gillade den inte alls. Den smakade konstigt och det kändes som om den faktiskt inte gjorde ens en liten skillnad. Men jag ska testa! Den här kan ju faktiskt vara bra, trots tandkrämen.

5. Beautybird Luxurious Exfoliating Soap Bar (fullstor, 89 kr/75 g)
Det står att den doftar vanilj, och jag känner det helt klart men med en stor dos av tvåldoft. Jag använder inte hårdtvål så ofta men jag vill verkligen använda den här! Fin är den också.

Bonus: Geisha Dark-chokladkaka
Okej, jag är inget stort fan av varken Geishachoklad eller mörk choklad, så den här fick sambon. Han åt och var glad.

No comments:

Post a Comment