11.27.2012

Lush "Ray of Sunshine"

Inte nog med att sambon och jag firade vår årsdag förra veckan, veckan innan det fyllde jag 20 år och fick Lushs "Ray of Sunshine" i födelsedagspresent från min kära storasyster!

Not just that my boyfriend and I celebrated out anniversary last week, the week before that I celebrated my 20th birthday, and got Lush's "Ray of Sunshine" from my dear older sister!

Photobucket

"Ray of Sunshine" innehåller:

Bohemian tvål
En citrondoftande fast tvål. Doftar fräsch citron istället för rengöringsmedelscitron enligt mig, och det är bra! Har köpt den vid tidigare tillfällen själv, så den gillas!

The Olive Branch tvål
Innehåller rättvisemärkt olivolja, mandarin, bergamot och vinblad, ska skakas innan användning och går att använda både till kropp och hår. Jag har inte provat den än, tror inte jag kommer använda den till håret men... Den ska bli intressant att testa. Har alltid tyckt att den luktat mindre gott (rätt ut sagt äckligt) när jag har sniffat på den inne i Lushbutiker, men den som jag fick med i paketet doftade faktiskt helt okej.

Sugar scrub
Kroppsskrubb i fast form gjord på socker, riven ingefära och färsk fänkål. Jag som är ett stort fan av kroppsskrubbar är jätteintresserad av att testa den! Tyvärr så köpte jag nyligen en ny burk med Lushs Ocean Salt, men... Jag kommer nog ha med mig Sugar Scrub när jag åker bort över nyår!

Each Peach (and Two's a Pear)
Massageolja i fast form som du värmer upp mellan händerna eller mot kroppen för att få den att smälta och bli en faktisk olja. Innehåller kakaosmör, sheasmör, avokadosmör och mangosmör, doftar av grapefrukt, apelsin och lime (doftar alltså godis) och innehåller en massa oljor. Helt, helt underbar.



In English:
"Ray of Sunshine" contains:

Bohemian soap
Smells of lemons. You know, the kind of fresh lemon scent, and not detergent, or at least I think so. And that's a good thing!

The Olive Branch soap
Contains fairtrade olive oil, mandarin, bergamot oil and vine leaves, you need to shake it before you use it, and it can be used for both your body and your hair. I haven't tried it yet, and I don't think that I'll use it for my hair, but... It'll be interesting to try. I've never thought that it's smelled that good (okay, I've always thought that it stinked) when I've smelled it in Lush stores, but this one actually smelled okay.

Sugar scrub
A body scrub in solid form, made of sugar, ginger and fennel. I'm a big fan of body scrubs and I really want to try this one! Unfortunately I've just bought a new jar of Lush's Ocean Salt, but... I'll probably have Sugar Scrub with me when I go traveling over the new years.

Each Peach (and Two's a Pear)
A massage oil in solid form, that you heat up inbetween your hands or against your body to get it melting, and becoming an actual oil. Contains cocoa butter, shea butter, avocado butter and mango kernal butter, smells of grapefruit, oranges and lime (so it smells pretty much like yummy candy). Just simply amazing.

No comments:

Post a Comment