11.08.2012

Jelly Pong Pong lip frosting "Irish Cream Pavlova"

I augustis Glossybox kom Jelly Pong Pong's lip frosting i "Irish Cream Pavlova" med i min box. Jag tyckte att det kanske var dags att (äntligen) skriva vad jag tycker om den.

Photobucket

Jag har bara en sak att säga: Jelly Pong Pong's lip frosting i "Irish Cream Pavlova" är att dö för (inte bokstavligt talat, men jag hoppas att ni förstår). Den är sådär fint rosa (lite "my lips but better"), doftar godis och är inte alls klistrig på läpparna. Det enda minuset är förpackningen.

Klämtuber känns mer hygieniskt, det kan jag hålla med om. Man är inte där med penslar eller diverse andra applikatorer (eller fingrar!) och håller på. Men jag förstår inte hur de tänkte här? Förpackningen känns som en liten mini-tandkrämstub eller minihandkräm, i och med att den inte har någon snedskuren applikatortipp och hålet är stort för att tillhöra något som innehåller ett läppglans. Risken finns alltså att man lätt råkar trycka ut för mycket.

Men bortsett från förpackningen? Åh gud så underbar.

Photobucket
Utan Jelly Pong Pong lip frosting "Irish Cream Pavlova"

Photobucket
Med Jelly Pong Pong lip frosting "Irish Cream Pavlova"

No comments:

Post a Comment