7.03.2012

MAC

Handlade lite från MAC för några veckor sedan: En ansiktsprimer och en ögonskugga i färgen "Omega". Ögonskuggan kommer jag jag mestadels använda till mina ögonbryn nu när jag jobbar mot att bli mer blond igen. Primern kostar 235kr, ögonskuggan 175kr och finns att köpa vid MAC-diskar eller på Kicks.se (dock såg jag nu att Omega inte verkar finnas i Kicks webshop).

MAC Prep+Prime Skin primer kommer i en liten pumpflaska som rymmer 30ml, och i och med att det är en pumpflaska känns den mer hygienisk (inga fingrar som är och gräver i produkten). Pumpen fungerar bra enligt mig, det är lätt att kontrollera hur mycket produkt som kommer ut och inget krångel alls. Primern tycker jag fungerar bra på min torra hud. Den är lätt att arbeta med, gör att foundationen blir lättare att arbeta med och den gör inte så att mina torra områden ser ännu torrare ut, snarare tvärtom. När man pumpar ut primern är den vit, men när man börjar tona ut den blir den genomskinlig.
En sak att tänka på: Den är relativt dryg, så man kommer ganska långt med en pump enligt mig. Gjorde misstaget att ta två pumpningar och satt sen med ganska mycket produkt som jag varken behövde använda, eller kunde stoppa tillbaka (plus, ganska ohygieniskt att stoppa tillbaka produkt igen).

Omega är en matt, kall brun färg som passar bra som ögonbrynsskugga om man har ljust hår och/eller vill ha en färg som inte drar mot rött. Den skulle nog säkert också fungera superbra i globlinjen om man vill skugga den lite lätt.
IMGP3431-1
IMGP3441-1
IMGP3612
Vänster till höger: Omega lagd ovanpå UDPP, Omega lagd utan UDPP, MAC Prep+Prime Skin primer

2 comments:

  1. Har du hört någonting om Too faceds Primed and poreless förresten? Funderar på den... Apropå ingenting, fick hem grejerna från beautybay idag! Beställde tre grejer den 26/6 men då visste jag att artdecos ögonprimer inte fanns i lager förrän den 28, och då blev det skickat. Fick hem det idag, så det tog en vecka. Snäppet senare än sagt men fick alla grejer jag skulle ha. Too Faceds concealer är förövrigt UNDERBAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Har hört lite blandat om den, men mestadels bra grejer... Har också funderat lite på den, men tycker det känns lite onödigt att skaffa den nu när jag har Prep+Prime, hah. Åh, skitbra att veta! Får vi se om jag beställer därifrån kring lön eller så :D Yaay, kanske jag ska prova den då när min MAC tar slut?

      Delete