6.01.2012

You've got mail: Stargazer

Jag och min pojkvän har haft ett problem sedan jag praktiskt taget flyttade in i hans lilla lägenhet: Mitt smink. Tidigare har mitt smink tillfälligt förvarats i flera necessärer i varierande storlekar längst ena väggen i vardagsrummet. Den här tillfälliga lösningen har inte varit optimal av flera orsaker: 1. Det tar upp mycket plats.
2. Det är inte snyggt att ha flera necessärer stående på golvet.
3. Det är lätt hänt att man mitt i allt råkar snubbla över någon necessär om den inte står där den ska.
4. Det är svårt att städa ordentligt.
och viktigast av allt är nog anledning nummer 5: Jag har ingen som helst översikt över vad för produkter jag har och i vilken necessär just den där ögonskuggan som jag behöver just då ligger.

Men nu är det här problemet löst! Jag lade en order hos Stargazer och fick för £40 (plus frakt) hem ett make-up case som lyckas hålla allt mitt smink förutom mina läpp-produkter (men jag har löjligt många läpp-produkter, så det var förväntat).

Make-up case:t kommer med nycklar (den går alltså att låsa) och remmar som man kan använda  om man hellre vill bära det över axeln. Skivorna som delar upp de olika facken går att flytta på så man själv kan anpassa fackens storlek efter eget behov.




Ever since I basically moved in with my boyfriend in his small apartment, we've had one problem: My make-up. I've been storing my make-up temporarily in different make-up bags, that have all been lined up by one of the walls in the living-room - not the best solution in the world, no. But now that problem is solved! I placed an order at Stargazer, and for £40 (plus shipping) I'm now a proud owner of  one of their make-up cases. It manages to hold all of my make-up, except my lip products (but I've got a ridiculous amount of lip products, so it was expected).


The make-up case is lockable and comes with a shoulder strap. You can move the dividers, making it possible to customize the size of the compartments if needed.

No comments:

Post a Comment